onsdag den 28. oktober 2009

Fitness forfængelighed

Til min store skræk opdagede jeg en dag, alt for sent, at jeg ikke havde mere rent træningstøj til træning! Jeg kunne ikke engang fiske det brugte op af vasketøjskurven, da dette havde været min taktik de sidste 2 uger. Og da jeg minimun træner 3 gange om ugen, var det vist også at strække den.
Måtte finde på en eller anden løsning, jeg skulle have mit træningsfix, og et gratis bad med dertilhørende gratis føn af hår. Fandt nederst i skabet et par lidt korte shorts, i visse kredse kaldet hotpants, som jeg havde brugt til karneval udover lilla leggins. Mente dog at lilla leggins i Equinox ville være et overkill. Især da den eneste trøje jeg kunne nænne at gennemsvede, var en græsgrøn sag med små dødningehoveder printet over det hele.
Som om det ikke var nok, var der også lavvande hvad angik håndklæder – sjovt som det følges ad.

Ankom i fitnesscenteret og iførte mig:
1 – Gammel forvasket sportsBH, der får mine i forvejen små bryster, til helt at forsvinde.
2 – Græsgrøn wifebeater med dødningeprint.
3 – Hotpants, som jeg senere fandt ud af godt kunne blive kortere.
4 – Pink håndklæde, da alle normale eller neutralt farvede håndklæder var til vask.

Selvom der utvivlsomt er mange... specielle, typer i Equinox, tror jeg nok lige der blev lagt mærke til mig den aften! Min kombination af hvide lår, grøn trøje og pink håndklæde kunne få selv den mest farveblinde til at stoppe forskrækket op og kigge en ekstra gang.
Prøvede at bide det i mig. Man kommer jo ikke i træningscenteret for at vise sig, vel?
Fandt hurtigt en fri crosstrainer oven på, fik sat i gang og følte egentlig at det gik meget godt. Måske ikke det mest behageligt træningssæt jeg havde valgt, og manglede jeg forresten ikke den ene sok? Men efter bare 10 minutters ivrigt løb begyndte mine hotpants at blive endnu hottere. Jeg kunne ligeså godt have trænet i underbukser! Prøvede febrilsk at hive dem ned på plads under balderne, mens jeg løb og lod som om alt var cool. Hiv ned, drik vand, løb på en cool måde, se sej ud, hiv ned i den anden side osv. Dette forsatte en rum tid, skulle jo helst svede de 30 minutter om dagen sundhedsstyrelsen pådutter en. Men i det 20. minut gik to pumpede fyre forbi. De var ikke til at overse og ud af øjenkrogen så jeg, at de var på vej hen mod crosstrainerne. De stoppede op kortvarigt, tog bestik af situationen (underligt udtryk når man tænker over "Ja, jeg tager lige bestik af situationen. Den må siges at være grydeske") pegede på mig, og gik videre. Jeg blev helt forvirret, havde musik i ørerne så anede ikke hvad de sagde. Men i min, i forvejen ret udsatte tilstand, gennemgik jeg hurtigt nogle senarier i mit hoved. "Havde de peget fordi jeg havde meget hvide lår? Kunne de se mine lyserøde mormortrusser under kanten af mine forræderiske shorts? Opdagede de at jeg kun havde én sok på? Og hvorfor gik de op i om jeg kun havde valgt at den højre fod skulle være påklædt? Lad da være med at gå op i så små detaljer mennesker!" Hoppede med det samme af min crosstrainer, og gik meget bestemt ned i omklædningsrummet. Ikke mere træning til mig den dag!
Nåede kun 25 minutters konditionstræning, gad vide om sundhedsstyrelsen kommer forbi og tvinger mig til at løbe op og ned af mine trapper i de sidste fem minutter – "Og husk så at der skal sokker på begge fødder, ellers bliver du forkølet! Og lad være med at tage så mange farver på, på én gang, det er skadeligt for andre menneskers øjne"!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar