torsdag den 5. januar 2012

Den aften jeg støvsugede en stand-up komiker

Nogen siger hej, andre stirrer og andre igen spørger om en autograf. Jeg slår med støvsugere. Når jeg møder kendte danskere altså. Hvilket er sket et par gange i Fitness World efterhånden. Hvis altså man tæller Paradise deltagere og andre reality "stjerner" blandt de færre ægte kendte.

I aftes mødte jeg Jacob Wilson, som ville have et par spinning sko. Jeg antog, han nok skulle til spinning med sin veninde, som efterspurgte samme type fodtøj. Måske undersøgte han markedet for sjove anekdoter til et stand-up show, måske ville han imponere tøsebarnet, eller måske kan han faktisk bare godt lide at cykle i en sal, svedende blandt 70 andre stønnende cykelentusiaster og fede folk, som vil af med det sidste julegås.

Så skete der faktisk ikke mere. Der var så utroligt mange mennesker, at han blev en i mængden. Indtil han skulle læse lidt i et af vores magasiner, som lå på en hylde over den støvsuger, jeg blev bedt om at flytte.

"Er der ikke en af jer, der gider tage den støvsuger og sætte den ud bagved på lageret?" spurgte chefen mellem en opringning, et spørgsmål og tusind andre gøremål. "Jo!" svarede jeg fluks. Hvorfor ved jeg ikke helt. Tror jeg ville tage bare en enkelt opgave fra hendes skuldre.
Jeg gik hen og tog fat i håndtaget på den gamle type industristøvsuger, som vejer et ton og ligner en tyk trilobit. I min iver opdagede jeg, at det var da ham den sjove fra Zulu, og mens jeg rettede på brillerne, mosede jeg støvsugerhovedet ind i hans ben. "Øh, undskyld" gnækkede jeg fra gulvhøjde, mens jeg febrilsk fik flagret slangen ind i hans skulder.

Uden tvivl har den kække receptionist med de smarte Ray-Bans og styr på spinningsko, i hans øjne, med ét forvandlet sig til en krumbøjet, bebrillet, multihandicappet med minus styr på støvsugerens krop og hoved.

Mens jeg rødmende haltede derfra med støvsuger ud over det hele, tog han det heldigvis med et smil. Hvad kunne han ellers gøre? Hente en sprayflaske og en klud og starte en krig med rengøringsmidler? Det tror jeg nok lige, han er lidt for smart til. Desværre. Det havde været en fed historie!

3 kommentarer:

  1. Du kommer så meget med i hans næste show!

    SvarSlet
  2. Det kunne være ret underholdende, men mon ikke han er vant til at støde ind i ret så mange spøjse situationer og besynderlige mennesker ;)

    SvarSlet