fredag den 24. september 2010

Bandeblasfemi

Kender I det når man er fuld og får fikse ideer der lige på det tidspunkt virker som en god idé? For eksempel "Mine øjenbryn kunne da godt lige trænge til en bette plukning her efter seks øl og halvt i overtøjet på vej ud af døren!"

Så det gjorde jeg. Hvilket resulterede i at jeg nu har en meget flot hul i mit ene øjenbryn, det højre for at være eksakt. Og jeg har kun pandehår til den venstre side, så jeg kan ikke rigtig gemme det. Det ligner lidt jeg prøver at være med i en bande, og for hvert rivaliserende bandemedlem man lemlæster får man et snit i sit øjenbryn. Jeg har så åbenbart allerede klaret en.

Det er sjovt som mine øjenbryn bare aldrig rigtigt fungerer. De er en utroligt vigtig del af ens ansigtsmimik. Plukker man dem for meget ligner man lidt en forskrækket hest, plukker man dem for lidt, er udtrykket mere tungt og troldeagtigt og vælger man at farve dem skal man virkeligt overveje, om ens look er specielt nok til det.

Jeg havde troldelooket dengang jeg endnu ikke gik op i udseende og drenge, og det matchede meget godt mine troldeben. Men så viste min mor mig skraberen. Den kunne gøre ens behårede stænger til de blødeste barbieben på kort tid og efter et par gange, fik jeg heller ikke rifter på knæene mere. Derfor var det naturligt skridt derefter at begynde at plukke øjenbrynene, og generelt bare fjerne hår fra kroppen.
Det skete med mere eller mindre ekspertise, men især øjenbrynene volder mig til siadighed besvær! Alt for ofte er de skæve, så jeg konstant går rundt og ser lige arrogant ud med løftet øjenbryn. Det er jeg ikke! Jeg havde bare et uheld med min pincet! Som er formet som en lille blond pige i lyserødt tøj, men lad dig ikke narre, hun er ligesom alle andre piger. Hun gør ting på sin måde, og derfor ryger der nogle gange nogen hår af som ikke skulle have været plukket ud.
For eksempel de hår der holdt min højre øjenbryn samme til et og ikke to.

Derfor er jeg nu fuldgyldigt medlem af Aalborg Bloods eller hvad de kalder sig nu om dage, og det bliver jeg så ved med indtil hårene er vokset tilbage igen. Håber bare ikke jeg render ind i nogen af de rigtigt hårde i byen i morgen, for det er vel en form for bandeblasfemi at ufrivilligt bruge deres kendetegn på egen krop uden tilladelse. Lidt ligesom at sy rygmærker på eller gå med bandana.
Måske jeg skulle skjule brynene under en bandana, de sidste jeg kan huske som brugte bandana var Nik og Jay og Sidney Lee og dem er jeg ærligt ikke ligeså bange for.

1 kommentar:

  1. Jeg synes det er vigtigere at du viser et billede af dit bande-bryn :D Er sikker på, at det ser cool ud. Men en bandana ville ingen skade gøre.

    SvarSlet