søndag den 21. marts 2010

Rullepølser

Endnu engang har jeg udøvet vold mod mine fødder i skønhedens tegn. Både for at se godt ud for mig selv, og andre, havde jeg iført mine fødder nogle smarte høje hæle til en venindes fødselsdag. 9 cm, sort kunstlæder i gladiatorstil med et dråbeformet stykke på fodryggen og fine deltaljer på anklen med knapper. Super flotte, og super dødelige. Men som altid er det stil over bekvemmelighed og der er bare noget svært tilfredsstillende med at høre andre pigers højlydte misundelsessuk over mine lidt for chic stiletter.
Havde bevæbnet mig med små silikonestykker til at lægge under forfoden, og man skulle ikke tro det, men de yder en utrolig hjælp til forfodstræthed! Med dem i var jeg klar til dans. Dog havde min fornuft pålagt mig at lægge et par skiftesko i tasken. En slet ikke så dum idé fandt jeg ud af senere.

Mine stiletter har jeg haft på flere gange, og nogle gange har været bedre end andre. Ved ikke om jeg denne gang havde haft det utroligt varmt eller bare havde store mængder vand i kroppen, men da vi skulle ind til byen og jeg ville have skifteskoen på, kunne mine fødder simpelthen ikke være deri. De var vokset flere numre og så ganske enkelt ynkelige ud, som Askepots onde stedsøstre der prøver den fine glassko.
Var nødsaget til at lave mine perlebesatte ballerinaer om til midlertidige slippers og vralte efter de andre piger der øvet gik ind til byen i deres hæle, mere eller mindre bevidste om smerten.

I byen mødte jeg nogle af mine drengevenner. Vi holdt ud længere end pigerne, så da turen skulle gå hjem af, spurgte en af mine venner hvorfor jeg tog sådan nogle kedelige sorte sko på med upraktiske hæle når jeg havde så mange fede sneaks derhjemme? Efter at have set mine fødder svulme og tage aftryk af stilettens remme havde jeg ikke andre argumenter end 'Jamen jeg kan ret godt lide min rullepølser.' For da jeg tog mine hæle af og hvilede ud på en bænk nær Budolfi kirke, mens drengene hoppede rundt og imiterede en vens tur hjem til Skalborg fra byen på gåben, lignede mine fødder intet mindre end gigantiske skinker! Remmene havde lavet mærker over hele fodryggen, så dybe de kunne mærkes. Den lysebrune farve jeg havde opbygget med creme over den sidste uge var afløst af hvid og lysende pink. Hvis jeg havde haft en skive rugbrød ved min side kunne jeg fristes til at byde dem på et stykke med gris.
Mine fødder så så mishandlede ud, at en af mine venner stoppede midt i et hop, rørte ved den ene rullepølse og brød ud i grin.
Det endte med jeg slæbte mig hjemad i ballerina-slippers efter at have lovet at tage sneaks på næste gang jeg skulle med drengene i byen. Alle mine argumenter med selvtillid, pænere bagdel og begærende blikke fra både drenge og piger holdt åbenbart ikke. Ikke engang mit pålægsargument holdt vand.

Heldigvis skal jeg først i byen med drengene lørdag næste weekend, så fredag har jeg mulighed for at prøve mine nye stilletter! Ja, endnu et par. Den samme model, nu bare pimpet med nitter! What's not to love?

Og hvis det går helt galt og jeg ender ud med stedsøsters pålægsfødder endnu en gang, kan jeg denne gang fremvise de mest high-fashion rullepølser nogensinde. Jeg er ret sikker på at ingen i hele Aalborg har set en pige med to nittebesatte pølser i Jomfru Ane Gade kl. 03 om natten!

4 kommentarer:

  1. Nogen gange holder fødderne hele natten adre gange holder de et par time, hvad der gør forskellen er mig nu stadig en gåde, men ikke spor sjovt at skulle lave sine fine ballerinaer om til slippers fordi fødderne har fået "yaris" og er blevet større i løbet af natten.

    - jeg synes du mangler muligheden for at ligge kommentar med navn og hjemmeside :)

    SvarSlet
  2. hehe bestemt ikke! Tror desværre aldrig vi får løst gåden =P

    Ved ikke helt hvordan det fungerer det kommentar med navn og hjemmeside? =)

    SvarSlet
  3. Jeg tror det er noget du indstiller i blogger - ved det ikke for jeg bruger wordpress, men kunne forestille mig det :)

    SvarSlet
  4. Nå okay =) Må lige se på det, eller få en kyndig person til det hehe

    SvarSlet