fredag den 23. oktober 2015

Livet som freelance. Dag 2.

Udover at blive helt talforvirret af at tale med Susanne hos A-kassen, skal jeg da lige love for, at jeg blev fuldstændig talblind af at kigge på Journalistforbundets pris og forretningsberegner! Hvordan jeg nogensinde skal få sat en pris for mit arbejde er mig en kæmpe gåde.

I dag følte jeg mig ellers lidt mere rolig over min fremtid. Måske var det bare fordi, vi nærmede os weekenden, men jeg var ikke helt så panisk som min første morgen som ledig. Jeg tog på arbejde og fik underskrevet en såkaldt frigørelsesattest, som mest af alt lyder som noget Dobby gerne ville have en krusedulle på i Harry Potter, men som altså bare er endnu et bureaukratisk påhit fra systemets side. Jeg fik flyttet nogle programmer, så jeg fik flere timer puljet i en uge, som Bjarke/Bjarke/Kasper forklarede mig, og jeg huskede, at jeg skulle ringe til min kommende chef angående prissætning af mit arbejde. Da var det så, at min hjerne koksede sammen.

Jeg mener, "nettofortjeneste før privat del", hvad betyder det overhovedet!? Og "over/underskud i forhold til hele forretningsgrundlaget", sådan et har jeg slet ikke endnu! Timeløn? Jamen hvad nu hvis det er lønnet pr. artikel. Hvad med længden, er det sider, tegn, ord? Hilfe!

Susanne havde sagt, jeg skulle ringe igen, når jeg havde fået en timepris og en pris pr. opgave af min kommende chef. Men han har bedt mig om at udregne den. Det har jeg så forsøgt. Jeg fejlede. Noget så grumsomt. Og nu har A-kassen lukket, og Susanne er først ved telefonen igen på mandag. Det er en hel weekend i uvidenhed! Jeg magter det ikke.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar