mandag den 16. november 2009

Gå nu væk Teenage-Simone!

Hvorfor er jeg pludselig blevet angrebet af teenagehud! Lige den dag hvor jeg skal til kundemøde og konference, og min kæreste vågner op til en i forvejen morgenforvirret og knap så køn Simone, ligner mit ansigt en blanding af Twoface og nr. 44 fra Grillen. Vil beskrive min tilstand som en kløende, rød, koppeagtig plamage på den ene side af mit ansigt. Syntes egentlig ikke det var så slemt, da jeg stod op, tog lidt foundation på – var glad for jeg er en pige og kunne bruge det uden at føle mig mindre mandig – men i løbet af dagen begyndte min højre kind at klø. Under diverse foredrag må min hånd have bevæget sig op i mit ansigt og kradset lystigt, for da jeg kiggede mig i spejlet på toilettet omkring kl. 14, var mit ansigt ikke mit mere. Det var Teenage-Simones. Og Teenage-Simone skal gå sin vej igen! Det er bare ikke sket endnu! Der var engang da jeg var yngre, da havde jeg, gudskelov, ikke særlig uren hud, men når der bare var lidt, lyste det op som nødblus, fordi jeg har en ellers meget lys og glat hud. Derimod var min hud meget elastisk, forstået at jeg sagtens kunne tage 10 kilo på uden at sprække, og det gjorde Teenage-Simone så. I dag viste hun ikke bare sit ansigt, men også maven. Var pludselig så udspilet som et marsvin, der blev skyllet op på stranden for 3 dage siden. Måske havde det noget at gøre med to byture i den foregående weekend, efterfulgt af nieces fødselsdag, der blev fejret med ikke mindre end tre slags kage og det faktum at en bager igen i dag havde været på spil med en lækker, og gratis, chokoladekage med kokosglasur til konferencen.
Men nu her, kl. 22.59 om aftenen efter en 5 km løbetur, styrketræning og ansigtsrens må Teenage-Simone godt tage at pakke mave, pizzakind og dårlig selvtillid sammen og lade mig vågne op i morgen som den nutidige Simone, hvis mave kunne være mindre, men ikke er på ballonstadie, hvor der kun er rigtige pizzarester på kinderne, som kan tørres af med klud og selvtilliden.. tja, den svinger alt efter hvor meget pizza, jeg har haft i hovedet hele dagen, uden nogen har gjort opmærksom på det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar