søndag den 29. november 2009

Spontan, spontanere, spontanest!

Biip biip "Hvordan endte jeg i Århus til en koncert med et band jeg ikke kender?!"
Torsdag aften kl.22.00 fik min veninde sig et billigt grin, da en på daværende tidspunkt, fuld Simone sms'er hende om sin situation.
Egentlig krævede det ikke så meget opklaringsarbejde at besvare spørgsmålet. Jeg var nemlig selv kørt derned i min lille glitrende sorte perle af en bil, med min kæreste og to af hans venner, jeg sidst så til Chill i parken i sommers i mere eller mindre påvirket tilstand.
Torsdag eftermiddag, et par timer før afgang, skrev kæresten til mig om vi skulle tage afsted til koncert med Figurines. På en eller anden måde var det lykkedes mig at undgå dem fuldstændigt, havde kun hørt lidt om dem, fx at en veninde skulle til en koncert med dem ugen forinden. Så var ikke helt sikker på hvad jeg gik ind til.
Efter lidt stressen frem og tilbage, om hvorvidt det kunne lade sig gøre i mit skemalagte liv, besluttede jeg mig for, at den chance ikke skulle forspildes. De sjoveste byture er altid de spontane, man ikke havde set komme. Jeg måtte aflyse både Thai-bo, og Feminess dagen efter, og styrte ned for at løbe en tur og lave noget hurtig muskeltræning. Må have set utroligt forvirret ud i træningscenteret, for hele min tankegang var koncentreret om hvad jeg skulle have på, hvad der skulle gøres med mad, om vi skulle i byen, og hvornår jeg ville være hjemme igen.

Svarene på de spørgsmål var dog ret simple: Afslappet tøj med beatles print og lang cardigan, bestille udefra, ja, i morgen ved frokosttid.

Efter en flaske af Aldis bedste campagne, lidt for dårlig og for meget øl grundet dårlige skydeegenskaber i Kapsel og en Designer-sandwich fra den lokale, befandt jeg mig på Musikcafeen med 10 af min kærestes venner. Rimelig fedt faktisk, følte jeg hørte til i den gruppe, men vi havde så også mødt hinanden på Roskilde i sommers, og det giver unægteligt en, en form for tilhørsforhold.
Vi havde lamet på vejen, blandt andet fundet et julespor! Lige udenfor Brugsen i centrum lå en bunke sne og lidt længere henne en julemandshat, så vidt jeg da husker. Måske var det bare vejsalt og et stykke stof, men det var koldt og næsten december.
Men til koncerten kunne jeg bare ikke rigtig slå mig løs, og det virkede som om de andre ikke kunne andet. De hersens Figurines var bestemt heller ikke dårlige, jeg kendte dem bare ikke og havde ikke set dem fem gange som alle de andre. Desuden kørte jeg udelukkende på bobler og humle, hvor jeg senere fandt ud af de andre også havde lidt græs i blodet. Men sådan var det og derfor fik jeg købt mig et par fadøl og noget cider at holde mig gående på. Godt jeg er så pisse rig!

1 cider, 1 mojito, 1 fadøl og en Happy meal, med super øv dinolegetøj, senere var vi tilbage i lejligheden, hvor vi startede, og hvor aftenen kulminerede med at to af drengene tog tid på, hvor længe de kunne holde vejret. Jeg kæmpede min egen kamp med at holde øjnene åbne. Endte med at gå omkuld under et bordfodboldbord, i et batman-sengesæt, i et rum, hvor der stod en udstoppet mink og kiggede ned på mig. Fandt senere ud af den havde været en konfirmationsgave... måske lidt for spontant tænkt af jægerfar?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar