tirsdag den 24. august 2010

Trolde har flere lag

Så er jeg tilbage efter en lidt længere lur end planlagt og et lidt længere træningspas, så det går vel op?
Ville egentlig skrive noget sjovt fra Alanya, facebook er allerede prydet af billeder min veninde har lagt ind, men på vej hjem fra træning var det andre ting der optog mig.
Når ens kæreste pludselig befinder sig mange 100 kilometer væk og man ikke ses så tit, foregår forholdet på andre præmisser. For eksempel bliver intimiteten begrænset en del af afstanden og så må man jo finde andre metoder.
Tænkte at jeg ville prøve at være lidt underspillet sexet, sådan som jeg har læst i mine utallige chick-lit romaner over sommeren. Havde lige været i bad efter træning og duftede af piña colada - en af mine favorit cocktails! Ikke fordi jeg havde drukket mig ned efter thai-bo holdet, men fordi Body Shop har været så søde at lave en shower gel til os cocktail afhængige så vi kan dufte af lækker sommer alkohol når vi ikke må drikke pga. medicin pga. en parasit på ferien i sidste uge.
Men skrev til min kæreste "Kan du lide piña colada?" og lavede endda en lille fræk blinke smiley, bare for at understrege at vi ikke nødvendigvis talte om alkohol. Desværre vidste han ikke jeg prøvede at være underspillet sexet og svarede derfor med et "Fordi jeg er fanget i regnen" hvilket fløj direkte over hovedet på mig.
Blev først mistænksom, skrev han med en anden og kunne det være en ny direkte sexet pige? På den anden side var det en meget usexet besked, så måske stod han bare i regnen og ventede på den holdt op og ville derfor være forsinket til en aftale med en ven. I min forvirring fik jeg bare sendt et spørgsmålstegn afsted, kort, kontant og til at forstå. Jeg forstod ingenting.
Grunden til svaret var dog meget mere enkelt, hvis altså jeg havde kendt sangeren Jimmi Buffet og lige havde haft den sang i hovedet hvor han synger "Do you like piña coladas and gettin' caught in the rain". Hvilket jeg ikke gjorde og ikke havde.
Men da han først havde skrevet det forstod jeg at den underspillede sexede vej jeg ville have ledt os ud på, i stedet blev en afvej ud af dårlig humor vejen som ikke rigtig har nogen vej tilbage til sexet sådan lige. Det blev ikke gjort bedre af at jeg pludselig huskede den linie i sangen og kun den, fordi jeg havde hørt den i Shrek. Shrek, ikke sexet!
Derefter fulgte en serie ligegyldige beskeder om indholdet af en sådan cocktail og andre ting der intet havde med sex at gøre.
Til sidst skrev jeg at grunden til jeg spurgte var fordi jeg ville være lidt fræk på sådan en snu og lidt spidsfindig måde så han pludselig uden helt at vide det ville være fanget i mit meget fine net af erotiske hentydninger.
Hans svar var at jeg jo bare burde have skrevet direkte at jeg var nøgen, havde lyst til ham og duftede af piña colada.
Det kunne jeg jo ikke rigtig sige noget til, og har stadig ikke sagt noget til det. For vidste det jo egentlig godt. Man skal aldrig lave hentydninger til fyre, de fanger dem simpelthen ikke.
Det er kun piger som hentyder til højre og venstre. Man hører jo aldrig fyre hentyde til deres venner at de har taget lidt på, havde en uheldig scoring eller har en mega lækker kæreste. I stedet for at spørge om de ikke har lyst til at gå på suppekur sammen eller drille sødt med at sidste bytur var lidt uheldig, men at det er det indre der tæller siger de tingene rent ud af posen. "Hey makker, du er fandme blevet fed på det sidste! Har du slugt René Dif?", "Fuck en grim kælling du hev med hjem i lørdags, håber du gemte brødposen fra 7-eleven" eller "Nice kæreste dude, hende gad jeg godt rive rundt i høet!". Det er meget sjældent piger siger sådan. Især det første. Jeg burde have vidst den direkte tilgang til kommentarer også strakte sig til hvad der sker indenfor privaten. Så i stedet for at glæde ham med sexede beskeder fik jeg bare billeder fra en glad animationsfilm i hovedet og pist væk var følelsen af duftende skum og varmt vand. Så rækken af beskeder stoppede ret hurtigt og ret tamt. Kunne ikke så godt kombinere piña colada, grønne trolde og citatet "trolde har flere lag", som kørte i ring i mit hovede, til noget som kunne bringe mig ind på syndens sti igen.
Tror jeg vil se Shrek igen snart.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar